دستگاه بزدوش ( شیردوش بز) چیست؟

بز دوش دستگاهی است برقی که توسط دفتر روان شیردوش کویر تولید شده است که دارای قطعات مرغوب بوده و کاملاً بهداشتی مورد استفاده قرار می­گیرد. و راندمان کارایی بالایی دارد.

از خصوصیات بارز این نوع دستگاه کار آسان و محصول با کیفیت و در دامداریهای کوچک و خانگی و حتی دامداریهای صنعتی از آن استفاده می­شود. این نوع دستگاه با مصرف بسیار پایین برق شیر انواع بز را به آسانی و بدون استرس می­دوشد و می­توان در تمامی ساعات شبانه روز از آن استفاده کرده کرد. و آسیبی هنگام دوشش به دام وارد نمی­کند.

قطعات و اجزای بکار رفته در دستگاه شیردوش بز عبارتند از:

  1. پولستاتور پروماتیک ۶۰×۴۰
  2. ظرف بیدون ۵۰ و ۳۵ لیتری
  3. درجه ۶ سانتی
  4. شاسی آهنی
  5. موتور کوپله۱۴۰
  6. دینام ۷۵% کیلووات

زمان دوشش شیردوش بز

مهمترین ویژگی بارز و قابل توجه برای این نوع دستگاه آرامش دام موقع دوشش است (توضیح) زمانی که دام دچار استرس می­شود هورمونی در بدن او ترشح شده که به مرور زمان دچار بیماری و کاهش میزان شیر و حتی در مواقعی باعث تلف شدن دام می­شود به همین علت برای جلوگیری از ایجاد این نوع خطرات استفاده از دستگاه شیردوشی بز بسیار مهم و پرکاربرد بوده و به دلیل صدای کم آن باعث استرس در دام نمی­شود.

دستگاه بز دوشی ۲ واحد برقی

همانطور که از نامش پیداست این نوع دستگاه برای دامداریهای بالای ۲۰ رأس و صنعتی بکار می­رود و زمان دوشش نسبت به تک واحدی کمتر می­شود.

یکی از مهمترین ویژگیهای این نوع دستگاها چه تک واحد و دو واحد کارکرد آسان آن می­باشد که با اتصال به برق شیردوش به صورت کامل انجام می­شود. که با این روش دیگر نیازی به نیروی انسانی و هدر رفتن زمان نیست که این خود باعث افزایش سوددهی و بهره­وری می­گردد.

اجزاء و قطعات بزدوش ۲واحدی برقی

  • پولستاتور پروماتیک ۶۰×۴۰
  • پمپ و دینام کوپله ۱۴۰
  • شاسی آهنی
  • درجه ۶ سانتی
  • ظرف بیدون ۵۰×۳۵ لیتری